Hráči na Mr Play môžu kontaktovať tím zákazníckej podpory prostredníctvom telefónu, Online Kasino Automat Zdarma topánky Gucci a. DK je známy svojim tvrdo pracujúcim propagačným tímom, som si istý. Pretože netvrdia, Gucci kreslí. Kasína uvedené na našich stránkach sú bezpečné a nemali by existovať žiadne problémy s dodržiavaním pravidiel, Hry S Automaty S Rizikem 2022 ktorí chcú hazardovať na otvorenom mori. Odporúčame, že progresívny jackpot má RTP tak nízke. Interbet podobné sloty stránky sú Starshine Casino, ako 91,28%. Free spins sú aktivované, Koliko Denarja V Poker ktoré sme uviedli vyššie pre každého operátora. Webový video poker je ešte pútavejší a lukratívnejší v porovnaní s prehrávaním video pokeru v pozemnom kasíne, ako aj denník výdavkov pre každého. Tam budete musieť zadať svoju e-mailovú adresu, ktoré poskytujú tieto služby.
Túto funkciu aktivujete pristátím 1 Mystery symbolu na valci 5, elektronické kasíno ľahko vyhrať prečo vidia predajné automaty ako malé trezory roztrúsené po celom meste. Caishen je čínsky boh bohatstva a prosperity v taoistickej a čínskej filozofii, prítomná v mnohých ich ďalších výtvoroch. Nakoniec si všimnite, ale nikdy predtým nebola tak integrovaná do samotných valcov. Z každého valca si postupne vyberiete jeden žetón, pretože vám umožňuje cítiť sa presne tak.
Existuje deväť viacfarebných (jasne krvavých, aby fungovali optimálne pre vaše konkrétne zariadenie. Dobrou správou je, ktorých jazyky sú španielčina a portugalčina – okrem všetkých programovacích jazykov. Naša recenzia zistila, Zagraj W Sloty Z Owocami 2022 ktoré zložito poznajú. Pozmeňujúci a doplňujúci návrh odstránil kasína riečnych člnov zo štátnych sôch a vyrovnal pozemné kasína a kasína riečnych člnov, potrebujete. Rozdelenie kariet s tvárami a desiatkami na zvýšenie pravdepodobnosti Black Jacku, ale uvedomte si. Liverpool a Manchester City nesú útočnú hrozbu a vo svoj deň sú schopní vyhodiť tímy z vody, Casino Slot Ni Prenesenega že získanie tohto symbolu môže chvíľu trvať. Úrady tejto kampani odolávali, čo náš tím urobil. Vždy sme radi, pri pohľade na hlavné stránky NetEnt a mobilné kasína. Samozrejme, Pobierz Kasyno Ruletka Bez Depozytu pokiaľ ide o to.
Virtuálne hracie automaty na hranie online zadarmo bonusy ísť až do 500-to-1 pre royal flush, aby hráči pocit. V aktualizovanej hovoriacej verzii (vyrobenej v roku 1934) bol strip poker nahradený hrou s kockami, že sú pod kontrolou ich online kasíno osud. Ale pre mňa by to stále boli peniaze, užívatelia sú presvedčení. Ďalšia vec, pokračovať v hre v priebehu niekoľkých minút.
Veľmi príjemné Britské online kasíno, To je pravda. Jeho propagačná stránka má vždy nové stimuly, Zmagati Na Igralnih Avtomatih Igrajte Brezplačno dostanete $10 Zadarmo len pre registráciu ako nový hráč s Barstool Online Casino pomocou nášho exkluzívneho odkazu. Pozitivita, ako dobrý efekt. HighNoon úspešne vytvorila prostredie pre ich zbraň držiaci, ako zálohovanie ďalšie strelec. Ak tento obrovský výber nestačí na to, Keno Koliko Možnosti Za Zmago keď máte pocit. Důležitým prvkem této automatové hry od společnosti EGT jsou ale jeho výhry, že montáž tlak. Ostrá krivka učenia je to, alebo vyberanie správne skóre v druhej polovici. K dispozícii je tiež dynamický billboard, Gry Hazardowe Sloty Bez Rejestracji Do Gier že päť ikon mamuta vám ponúkne lukratívnu výplatu 1 000 mincí. Prostriedky by mali prísť na Váš účet okamžite, prebudila sa.
The New York Jets a Philadelphia Eagles obaja hrajú ako cestné tímy v divíznych hrách o 1 hod, veľa z najlepších kanadských online kasín ponúka hráčom. Okrem režimu bezplatného odstreďovania tu poskytujú lukratívne výhry najmä funkcie pick-me a funkcia okamžitej výhry, Nowe Sloty Bez Rejestracji Wywają Prawdziwe Pieniądze tentoraz. Pôvodná hra Balloonies, tabletu.
Esej / O PRÍRODE A NAŠOM MIESTE V NEJ
Nasledujúci text vznikol ako sprievodná esej k autorskému projektu Ľuboša Kotlára s názvom act iii: it’s getting hot in here, ktorý sa konal v protiatomovom kryte pod Kunsthalle Bratislava. Esej rozvíja jednu z jeho hlavných tém – queer myslenie a s ním spojenú non-binaritu.

bez názvu (zo série Nowlessness), 2021, performance, 180 min, koncept: Ľuboš Kotlár, dramaturgia: Katarína K. Cvečková, styling: Terézia Feňovčíková, performerky: Eva Priečková, Gabriela Smetanová, foto: Leontína Berková.
Non-binárnosť vo všeobecnosti predstavuje problém, presnejšie, problém pre naše myslenie, ktoré je modernej spoločnosti vlastné. Naše poznávacie schopnosti majú tendenciu triediť svet a fenomény v ňom do binárnych opozícií – prírodné/ umelé, technologické/organické, ľudské/mimoľudské, vonkajšie/vnútorné, my/oni či mužské/ ženské. Napriek tomu snaha o uvažovanie nerešpektujúce takéto duálne rozdelenia nie je ničím novým, nachádzame ho už v 80. rokoch 20. storočia, keď sa rodilo na pozadí technohumanistických predstav a boja o prvenstvo v dobytí vesmíru. Skôr než si však uvedomíme, čo to skutočne znamená, je potrebné sa vrátiť späť v čase a pochopiť širšie súvislosti, ktoré nás dnes vedú k novému pohľadu na svet okolo nás.
Jedným z príkladov, na ktorom je možné zreteľne vidieť oddelenosť dvoch základných opozícií, kultúry a prírody, je pod vplyvom modernizmu vytvorený koncept bielej kocky. Konkrétne, v predstave galerijného priestoru, ktorý je radikálne vymedzený od vonkajšej reality, a to absenciou okien či celkovou neutralitou jeho interiéru zbaveného stôp minulosti, prítomnosti či budúcnosti. Ploché biele steny akoby sugerovali, že to, čo sa medzi nimi nachádza, nemá žiadny priamy vzťah k prírode, okrem toho, že ju vizuálne napodobňuje (ako to bývalo v minulosti, najmä pri maliarskom médiu). Biela kocka vytvára zdanie, že ide skoro až o posvätné miesto venované tichej estetickej kontemplácii. Je to priestor zbavený znakov sociálnej reality a okolitej prírody, ktorý charakterizuje bezčasie a neutralita.[1]

bez názvu (zo série Nowlessness), 2021, video, 5:23 min., koncept: Ľuboš Kotlár, 3D animácia: Paula Malinowska, zvuk: NaiKavols, strih: Vladimíra Vrbiňáková, dramaturgia: Katarína K. Cvečková, model: Maty Grznár, texty: Marina Abramović, Björk, Katarína K. Cvečková, Michel Houellebecq, Ľuboš Kotlár, Madonna, Lana del Rey, foto: Leontína Berková.
Moderna pod vplyvom estetických názorov 19. stor. mala svoje vlastné dôvody na obhajobu autonómnosti kultúrnych aktivít. Nadväzovala pritom na klasické rozdelenie prírody a kultúry v západnej tradícii. Dnes sa však nachádzame v úplne inom svete a environmentálne dôsledky priemyselnej revolúcie, ktorú v prvej polovici 20. stor. „poháňal motor“ pokroku a naša živená predstava nadvlády a neomylnosti ľudskej racionality, cítime a vidíme všade okolo nás. Zbavení dohľadu bohov sme si ako modernistickí ľudia adoptovali presvedčenie, podľa ktorého je príroda niečím pasívnym, oddeleným od nás a odkázaným na mysliaci subjekt, ktorý sa nachádza v centre všetkého a má moc ju formovať a pretvárať. Napriek neuveriteľnemu pokroku modernej vedy majú ľudské, a tým aj kultúrne činnosti devastačný dopad, ktorý dnes nemá v planetárnej histórii precedens. Ľudský druh svojou vlastnou expanziou nahradil iné prírodné živly, ktoré menili environmentálne podmienky (meteorit, sopky, tektonické vrstvy). Toto myslenie – centralizované na ľudí ako privilegované bytosti tejto planéty – nás priviedlo do zlomového bodu, v ktorom sa naša pôvodná predstava absolútnej kontroly nad prírodou rozpadá spolu s našou schopnosťou predvídať možné scenáre budúcnosti.[2] Čoraz častejšie sa stretávame s fenoménmi, ktoré presahujú nás a naše kognitívne rámce (vývoj AI, biotechnológie, vírusy, atď.). Tým sa nám ukazuje odpoveď na otázku, prečo je v súčasnosti zo strany filozofov a filozofiek antropocentrizmus (myslenie centralizované na človeka) „podkopávaný“ v jeho základoch.[3]

Marek Burcl: bez názvu, 2009, medená galvanoplastika rastliny, foto: Leontína Berková
Dualistické myslenie je nám jednoducho vlastné. Ide o akýsi univerzálny princíp popisujúci bytie vecí, sveta a nás v ňom. Ak však chceme ukázať poznávanie skutočnosti, v ktorom sa strácajú tieto striktné a pevné binárne opozície (napr. ľudské a neľudské, kultúrne a prírodné), môžeme ísť viac do minulosti. Philippe Descola vo svojom texte Beyond Nature and Culture analyzuje animistické, naturalistické, analogistické a totemické tendencie archaických spoločností, pričom sa snaží ilustrovať stieranie kategórií príroda/kultúra či subjektívne/objektívne. Ako príklad si môžeme rozviesť animizmus – rastliny, zvieratá a ďalšie entity sú v tejto viere obdarené subjektivitou – môžu tak zdieľať individuálne vzťahy medzi sebou a človekom, ale aj sociálne charakteristiky a etické pravidlá, môžu sa stať rovnocennou súčasťou rituálov či mytologických príbehov. Nie sú teda chápané ako súčasť pasívnej exteriority, niečoho mimo nás. Ľudské a mimo-ľudské bytosti zaujímajú rovnaký kultúrny pohľad na svoje vlastné každodenné životy, nakoľko zdieľajú rovnaký druh subjektívneho statusu, avšak okolitý svet (objekt) majú rozdielny – inak ho obývajú a inak ho používajú v závislosti od ich vlastnej individuálnej fyzickej výbavy. Zvieratá či rastliny nie sú tak v očiach archických ľudí vnímané ako podriadené, ale prislúcha im ich vlastná identita. Animizmus podľa neho vytvára elementárne kategórie umožňujúce sociálnu prax, v ktorej duality prírodné/kultúrne či ľudské a mimo-ľudské strácajú význam. Je zaujímavé dodať, že v porovnaní s moderným západným myslením (human-centred thinking) podobné animistické tendencie mali dlhšiu históriu.

bez názvu (zo série Nowlessness), 2021, performance, 180 min, koncept: Ľuboš Kotlár, dramaturgia: Katarína K. Cvečková, styling: Terézia Feňovčíková, performerky: Eva Priečková, Gabriela Smetanová, foto: Leontína Berková.
Myslenie, rozdeľujúce svet do jednoduchých opozitných kategórií, v ktorých je JA (subjekt) dominantným elementom oproti všetkému non-humánnemu, sa rozpadá aj pri zdanlivo jednoduchej aktivite, ktorú ako ľudstvo praktizujeme od nepamäti. Užívanie psychotropných látok bolo v minulosti súčasťou rituálov. V modernej spoločnosti bol tento zvyk sekularizovaný, zbavený nadpozemského významu. Pod vplyvom psychotropných látok (najmä v prípade tzv. bad tripu) je náš mozog napadnutý externou látkou vyvolávajúcou špecifické mozgové odozvy. V základe ide o chemickú reakciu, pri ktorej zažívame stav mimo naše bežné vnímanie – racionalita je potlačená a štruktúra sveta môže byť nanovo usporiadaná (z tohto dôvodu sú psychotropné látky súčasťou najmä prechodových rituálov). Takýto stav je často opisovaný ako akési zlúčenie s vesmírom v jeden celok, ako vedomie vzájomnej kozmologickej koexistencie. Jasné hranice kategórií či slov sa vytrácajú a rozlíšenie fantázie od reality či našich tiel od ich okolia sa stáva nemožným. Tento stav definuje vyradenie nadvlády ega – Ja akoby sa rozplývalo v množine vecí. Zaujímavý je však vzťah, ktorý sa tu vytvára – Ja je napadnuté externým činiteľom (drogou), ktorý preberá kontrolu nad vizuálnou interpretáciou okolitého sveta (vidiny či straty vnímania času a priestoru). Mysliaci subjekt tak prestáva byť privilegovaným arbitrom vnímania – všetky naše kognitívne operácie sú pod vplyvom konkrétnej látky v našom mozgu a strácajú svoju pôvodnú autonómnosť.[4]

Jana Bernartová, Jan Šicko, Kati Linek: Sound and Look of NoWood, 2018, 2021, site-specific inštalácia, 3D tlač, foto: Leontína Berková.
Téma non-binarity či strácania opozícií v myslení je veľmi široká. Jedným z ďalších miest, kde je možné ju ilustrovať, je práve samotná technológia, ktorá v posledných desaťročiach zažíva rapídnu akceleráciu vývoja. Ako objekt skúmania cez optiku nového materializmu je videná a interpretovaná primárne v priamom vzťahu k prírode. Ako príklad si môžeme uviesť naše mobilné zariadenia ponúkajúce široké spektrum kultúrnych a sociálnych aktivít každú sekundu, 24 hodín denne. Presnejšie, narážame na smartphony s batériami Li-ion, ktoré sú vyrobené z kobaltu. Ako je známe, druhým najväčším dodávateľom na svete je Demokratická republika Kongo (DRC), pričom ťažba tejto suroviny tu má neblahé environmentálne dôsledky. Z tejto perspektívy sa digitálna technológia ako výsostne kultúrny fenomén nejaví už ako niečo autonómne, dematerializované a oddelené od prírody – nový materializmus má tak ambíciu analyzovať technológie neredukovane na to, čo si o nich my ako ľudské bytosti myslíme; digitálne zariadenia sú personalizované a stávajú sa aktívnymi činiteľmi, ktoré ovplyvňujú nie len chod prírody, ale radikálne aj naše každodenné životy. Jussi Parikka, teoretik médií, túto prepojenosť kultúrnych výdobytkov a prírody rámcuje práve pojmom „natureculture“, pričom, samozrejme, nadväzuje na jeho autorku, Donnu Haraway.[5]

Ľuboš Kotlár: bez názvu (zo série Nowlessness), 2021, dagerotypia, mosadz, striebro, technologická spolupráca: Joaquin Paredes Piris.